Fyra bra tillfällen att agera i realtid med dina kunder

I den utmärkta bloggposten från Jack Simpson på Econsultancy får vi inte mindre än fyra tips på hur vi bör tänka inför att börja jobba med realtid som ett sätt att öka konvertering och användarupplevelse.

Reaktiv relevans

Det är när vi monitorerar vårt varumärke och håller koll på vad som sägs och agerar när vi kan och bör.

Omständigheter

Det handlar om att inte bara ha en strukturerad databas med kunder utan även använda det på ett personligt sätt och när omständigheterna kallar. Inte visste jag att alla får problem med synen efter 40 års ålder. Det är en omständighet att ta på allvar för en optiker.

Beteende

Det handlar om att lära sina kunders individuella beteenden och att agera därefter. Är det klockan 8 på morgonen man dricker din produkt så försök inte att få dem att dricka den klockan 10.

Plats 

Det här kommer att växa starkt. Det handlar om att alla numer vill veta var du är just nu. Och det gäller lika mycket dina vänner som dina varumärken.

Källa: Econsultancy

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *